Răsturnare de situație! S-au găsit urme de material exploziv în blocul din Rahova? Autoritățile au făcut anunțul OFICIAL
Mii de constănțeni au conturile bancare blocate. Unii nu și-au achitat taxele locale, alții au amenzi neplătite mai vechi de 10 ani. Cum nevoia de bani la buget esre uriașă, autoritățile au decis să recupereze datoriile. Vizați sunt salariații, dar și pensionarii.
Angajații din industria de apărare ”au luat foc”. Consiliul de conducere, alungat din societate
Mămăliga a început să explodeze în societatea românească. Tonul a fost dat de angajații din industria de apărare, batjocoriți de Ministerul Economiei, MApN, Romarm și de conducerea impusă pe criterii politice, care i-au lăsat fără comenzi și fără salarii. La protestele de săptămâna trecută de la Automecanica Moreni, administratorul special a fost la un pas să fie linșat de oamenii furioși. Pentru că nimic nu s-a rezolvat, sindicatul a decis, la solicitarea tuturor angajaților, să interzică, de miercuri, accesul în societate a directorului general, precum și utilizarea autoturismului și combustibilului companiei.
270 de angajați de la Automecanica Moreni, o companie care ar fi trebuit să fie pe profit, dar care a fost lăsată, în mod deliberat, să se scufunde, au rămas fără salarii și bonuri de masă din luna august a acestui an.
......De miercuri, toți cei 270 de angajați ai societății vor sta în fața porților societății și nimeni nu va fi lăsat să intre, inclusiv conducerea societății. Angajații au încetat deja lucrul, deși vin la fabrică, dar nu vor face nimic până nu-și primesc banii”, ne-a precizat Constantin Bucuroiu.
Reacțiile oamenilor, imprevizibile
Sindicatul a arătat, în adresa trimisă către conducerea Automecanica Moreni și cea a Romarm, că își declină orice vină în cazul unor evenimente nedorite. ”Noi nu ne vom asuma dacă se va întâmpla ceva, că s-ar putea să-i vină unuia vreo dambla, luăm în calcul orice. Omul, la supărare și necaz, e în stare de orice. Administratorul special nu cred că mai vine pe aici în vecii vecilor. Nici salariul nu cred că mai vine să și-l ia de la Automecanica Moreni”, ne-a mai spus Constantin Bucuroiu, președintele ASIAA.
Statul român îngroapă CFR Călători. Peste 100 de trenuri vitale pentru cetățeni se anulează
Pentru că statul român a refuzat să plătească pentru serviciile prestate de CFR Călători, inevitabilul s-a produs. CFR Infrastructură, care nu și-a primit banii de la CFR Călători pentru taxa de utilizare, a decis să suspende circulația a peste 100 de trenuri pe cel mai circulate rute din țară. Anularea acestora vine după ce, în cursul acestui an, CFR Călători a mai scos din circulație 320 de trenuri, ceea ce înseamnă un total de peste o treime de trenuri anulate. ......
În 20 ianuarie 2025, CFR Călători a anulat 244 de trenuri, iar în septembrie a mai anulat circa 80 de trenuri. Acum, din cauza neplății datoriilor către CFR Infrastructură, CFR Călători a anunțat anularea a încă 103 trenuri, pe rute foarte intens circulate, ne spun sindicaliștii din sector.......
”Peste o treime din totalul trenurilor CFR Călători s-au anulat în acest an. Nu trebuia să se permită acest lucru, iar statul a demonstrat, prin neplata datoriilor, că nu îl interesează CFR Călători. Cineva trebuie să răspundă, pentru că nu poți să-ți bați joc de călători, mai ales că cele mai multe trenuri anulate erau cele cu navetiști, iar oamenii nu vor mai avea cum să ajungă la serviciu sau vor fi nevoiți să facă peste 4 ore pe drum. Cel mai probabil se urmărește transferul rutelor profitabile către operatorii privați, care să primească și subvenție. Problema este că CFR Călători asigura 80% din rute, inclusiv cele neprofitabile, tocmai pentru a acoperi acest serviciu public”, ne-a precizat președintele FSTFR, Rodrigo Maxim.
Cum se falimentează o companie a statului
În loc să plătească subvenția la un singur tren, au lăsat doar 3-4 vagoane la CFR Călători și au mai băgat 3 trenuri private, și acum plătește statul de 4 ori subvenția. Șmecheria și mai mare este că trenurile private s-au declarat regio expres, toate cu plecare înaintea trenului CFR Călători, care era interregio (adică fostul tren accelerat sau rapid). Regio expres, fiind considerat tren regio, adică personal, primește o subvenție mai mare, deși parcurge traseul în exact același timp ca și trenul interregio al CFR Călători. Evident, cu subvenție mai mare, privații au și preț mai mic la bilete, făcând de două ori concurență neloială CFR Călători”, semnalează Rodrigo Maxim, președintele FSTFR. Și uite așa ajung românii să spună că privații oferă servicii mai ieftine decât compania de stat. În plus, fiindcă CFR Călători primește doar 12 trenuri noi, deși acoperă 80% din trase, iar privatul primește 13 trenuri noi, reiese că privatul va avea toate trenurile noi, din banii statului român, bineînțeles, nu din banii lor. Și iarăși oamenii o să spună ce buni manageri sunt cei de la privat, că uite ce prețuri mici și ce trenuri noi au, mai arată sindicaliștii.
.
.


Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu